dinsdag 24 december 2013

Een einde en een nieuw begin

Wijkparkje in de wijk Stadstuinen in Rotterdam, winter 2013

De kerstdagen staan weer voor de deur. Vanochtend de laatste boodschappen gehaald en bijna van de weg gewaaid met de zware tassen. Buiten is het maar duister, winderig, nat, hier en daar enigszins luguber en naargeestig door een omgewaaide kerstboom (Leidseplein Amsterdam), een weggewaaid dak van een flatgebouw (Breda), afgelaste voorstellingen wegens stormschade aan theaters (Den Haag, Katwijk) en de nodige omgewaaide kliko's bij mij in de straat in Rotterdam.
Ook elders in het land heeft de storm voor de nodige overlast gezorgd, om van Engeland en Frankrijk maar helemaal niet te spreken...

Weer bijna een jaar voorbij, een jaar dat begon met goede hoop op het vinden van een nieuwe broodwinning, maar dat helaas niet tot het gewenste resultaat leidde. Een jaar waarin mijn gezondheid steeds meer te wensen overliet, waardoor ik uiteindelijk in de lappenmand ben terechtgekomen.

Desondanks ook een jaar waarin ik veel nieuwe ervaringen opdeed en nieuwe schriftelijke voortbrengselen het licht liet zien, waaronder deze weblog. Ook leerde ik dit jaar veel nieuwe mensen kennen die mij lieten weten dat ik er voor hen toe deed. Een onbetaalbaar gevoel! Al deze dingen gaven mij de nodige energie om door te gaan.

In huis is het lekker warm en de kerstboom zorgt voor de nodige verlichting. De letterlijke en spreekwoordelijke lichtpuntjes in de duisternis, voortschrijdend naar het nieuwe jaar, een einde en een nieuw begin, 'as the wind blows'.De rood-groene slingers voor de schuifpui glinsteren fel. De kerstboom, twee kleine kerstboompjes en het lichtsnoer op de piano zorgen voor lichtpuntjes in de gehele woonkamer. Al die lichtjes vertellen mij: "Geef de moed niet op en ga door waarmee je bezig bent!"

Ik heb mijn hele gezin om mij heen: mijn echtgenoot en zoon zijn vrij van hun werk respectievelijk studie en vandaag is mijn dochter die vanwege haar studie in Leiden woont, ook gekomen. Ieder doet momenteel zijn of haar ding. Gezamenlijk brengen wij de kerstdagen door. Weinig toeters en bellen, maar gewoon gezellig bij elkaar zijn.

Mijn echtgenoot en ik brengen de jaarwisseling door bij een goede vriend in Groningen. Mijn zoon viert bij een vriend Oud en Nieuw en mijn dochter nodigt enkele mensen uit om hier in Rotterdam Oud en Nieuw te vieren.

Op deze plek wens ik alle lezers van deze blog gezellige kerstdagen toe! En ik hoop dat het nieuwe jaar voor jullie alle goeds gaat brengen dat jullie wensen!

Hartelijke groet en tot volgend jaar!

Wies






10 opmerkingen:

  1. Ik wens je fijne feestdagen met je gezin, en heel veel goeds voor het nieuwe jaar, vooral gezondheid en hopelijk een leuke nieuwe baan. Laat je niet kisten, en ga vooral door met je blog!

    Groetjes uit het hoge noorden :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig verwoord Wies. Jullie en wij gaan er weer voor in 2014! Tot gauw.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Beste Wies,
    Ik hoop echt voor je dat je hele fijne feestdagen hebt met je gezin en een goed Oud en Nieuw kunt vieren, en vooral dat het jaar 2014 je heel veel goeds zal brengen en een nieuwe broodwinning. Ik ken je nu via linkedIN en ik waardeer jou. Houd moed en richt je op dat lichtpunt: je grote wens voor de toekomst.
    Groeten van Marjo Heijkoop.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Wies,
    Weer een "mooi" verhaal. Het leuke is dat wanneer ik jou verhalen lees, er bij mij een filmpje meedraait. Ga vooral door.
    De allerbeste wensen voor 2014, voor jou en je gezin.

    Gerard

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste mensen,

    Allemaal heel hartelijk dank voor jullie warme wensen. Jullie reacties stimuleren mij om ook volgend jaar door te gaan met deze blog!

    Ik wens jullie allemaal een hele mooie jaarwisseling toe (wees voorzichtig met vuurwerk!) en tot ziens in 2014!

    Groetjes, Wies.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een hele fijne jaarwisseling in Stad Wies! En 2014 wordt gewoon top…

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat zal wel goed komen Karen! Het is alweer een tijd geleden dat ik in Stad was, maar Groningen blijft voor mij een hele gezellige, maar ook hele mooie stad!

    En voor wat betreft 2014 denk ik: gaan met die banaan!

    Groetjes en jij ook een fijne jaarwisseling!
    Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoi Wies, leuk je te hebben leren kennen in 2013. Wie weet in 2014 een keer live?
    Ik wens je alles toe wat je wilt, en wilt bereiken in 2014. Ga ervoor!

    Nicolette

    BeantwoordenVerwijderen
  9. hillie Wildeeveld12 januari 2014 om 14:17

    Hartelijke groeten uit de Donker Curtiusstraat in Hoogezand van Hillie en Piet Wildeveld

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hallo Hillie en Piet, leuk dat ik jullie ineens weer tegenkom! Ik hoop dat jullie een voorspoedig 2014 mogen beleven!
      Groetjes, Wies.

      Verwijderen